Budowa okna programu Scratch:
Po lewej stronie ekranu jest scena, na której znajduje się bohater – kotek (w Scratch’u nazywany duszkiem) wykonujący polecenia. W środkowej części ekranu do dyspozycji są klocki, z których możemy budować program, czyli sterować duszkiem. Na górze możemy przełączać się między różnymi rodzajami klocków. Po prawej stronie znajduje się obszar skryptów, gdzie umieszcza się budowane polecenia.
Kliknij w różne kategorie klocków i zobacz jakie klocki są dostępne :)
Sprawmy teraz, aby nasz duszek (kotek) się poruszył o pewną ilość kroków:
- aby tego dokonać wchodzimy w kategorię "Ruch"
- i przesuwamy na obszar roboczy klocek:
- jednak jeszcze program nie zadziała gdyż nie "powiedzieliśmy mu kiedy ma zacząć działać. Aby wybrać zdarzenie (informację kiedy program się uruchamia) wchodzimy w kategorię "Zdarzenia":
- na początek ustawimy aby program rozpoczął działanie gdy klikniemy zieloną flagę. Dokonamy tego wybierając klocek::
- gdy połączymy oba klocki nasz kotek poruszy się o 10 kroków za każdym razem gdy naciśniemy zieloną flagę do uruchamiania programu (obok czerwonej kropki) :)
- ilość kroków o jakie poruszy się duszek możemy zmieniać klikając w owalnym polu i zmieniając jego wartość liczbową. Zmień zatem ilość kroków na 50:
- jak już pewnie zauważyłeś, nasz duszek porusza się tylko w prawą stronę. Aby poruszał się w lewo wpisz wartości ze znakiem ujemnym :)
Umiesz poruszać się już w prawo i w lewo oraz wiesz jak uruchomić program! BRAWO!!!
Teraz coś trudniejszego :) Sprawimy by duszek narysował nam kwadrat za każdym razem gdy naciśniemy spację:
Jak na pierwszą lekcję to już wiele się nauczyłeś :) Więcej dowiesz się na kolejnych naszych spotkaniach niebawem :)
27 year-old Help Desk Operator Modestia Fishpoole, hailing from Brossard enjoys watching movies like Investigating Sex (a.k.a. Intimate Affairs) and Bodybuilding. Took a trip to Historic Fortified Town of Campeche and drives a De Dion, Bouton et Trépardoux Dos-à -Dos Steam Runabout "La Marquise". moja strona
OdpowiedzUsuń